Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Usquert – Usquert

Welkom op de website van Huisartsenpraktijk Usquert

In januari 2024 is Rosa van den Hoogen van start gegaan als vaste waarneemarts op maandag

Sinds oktober is er om de twee weken op vrijdagmiddag een spreekuur voor o.a.: Reisadvies en reisvaccinaties, rijbewijskeuringen en preconceptioneel advies. Dit speciale spreekuur wordt gehouden door Bob Meijer, oud-huisarts van Warffum. Het spreekuur is uitdrukkelijk niet bedoeld als 'gewoon spreekuur'. Zie ook het nieuwsbericht hierover

Ons Patiëntenportaal is 'live', en te vinden op de homepage onder 'Patiëntenomgeving'  Dat beveiligde portaal kun je o.a. gebruiken om vragen te stellen, herhaalrecepten aan te vragen en afspraken te maken. Geleidelijk aan zullen die verschillende functies worden uitgebreid

Onze praktijk  is voor huisartsenzorg èn apotheekzorg NPA gecertificeerd

Denk je wel eens na over je wensen ten aanzien van zorg, ook voor 't geval je dat niet meer goed duidelijk zou kunnen maken? Kijk op 'wensen voor zorg en behandeling'

Zorg goed voor je eigen gezondheid; maar ook voor de aarde en toekomstige generaties: Het klimaat

Bij inschrijven in de praktijk: Graag bij 'Opmerkingen' je BSN-nummer vermelden

Huisartsenpraktijk Usquert
Biewemastraat 25 9988 RW Usquert

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.